МАКСИМ РИЛЬСЬКИЙ. ДИТИНСТВО

Мета: розширити, поглибити и узагальнити знання учнів про життя і творчість М. Т. Рильського; збагачувати словник новими й образними висловами; вдосконалювати вміння розмірковувати над прочитаним, виділяти головне; розвивати образне мислення, творчу уяву; виховувати дружбу, товариськість. .

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Робота над скоромовкою

Гедзик гвалт гукає гаву,

Кличе гаву на галяву.

Гава виглянула з ганку,

Гука гедзя на гулянку.

2. Робота в групах

Гра “Поети”

Допишіть два рядочки, щоб вийшли веселі вірші

1-ша група

Раз цибуля вийшла з хати,

Хто їй стрівся – мусив чхати…

2-га група

Їв лелека

Кашу з глека…

3-тя група

Джміль ромашці щось на вухо

Прошептав і полетів…

4-та група

Йшла синичка до кринички,

Загубила черевички…

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра “У художньому музеї”

Діти презентують свої ілюстрації. Зачитують проілюстровані рядки з вірша Павла Тичини “Сонце і дим”.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні наш урок присвячений

творчості видатного українського поета, вченого, перекладача М. Т. Рильського.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Опрацювання статті “Максим Рильський”

Гра “Рибки”. Самостійне мовчазне читання статті учнями

– Де народився М. Т. Рильський?

– У якій сім’ї?

– Де здобув освіту майбутній поет?

2. Біографічна довідка

– Максим Тадейович Рильський – видатний поет, учений, перекладач – народився 19 березня 1895 року в Києві. Багато часу хлопчик проводив серед розкішної природи села Романівна на Київщині, на берегах Унави, у колі сільських дітей. Максим товаришував з усіма сільськими хлопцями. Кращим його другом був Ясько Ольшевський. Перші враження дитинства відбилися пізніше у творах поета. З одним із них ми сьогодні ознайомимося.

3. Фізкультхвилинка

4. Опрацювання вірша М. Т. Рильського “Дитинство”

1) Виразне читання вірша вчителем.

– Чи сподобався вам вірш?

– Який настрій він у вас викликав?

– Які картини ви уявляли, слухаючи його?

– Хто є головними персонажами вірша?

2) Словникова робота.

– Знайдіть у правій колонці тлумачення до слів лівої колонки.

Вілла – великий північноамериканський бик, подібний до європейського зубра.

Бізон – степи на південному сході Південної Америки.

Сахара – розкішна дача за містом або будинок-особняк, зазвичай із садом навколо.

Пампаси – пустеля у Північній Африці.

3) Фізкультхвилинка.

4) Робота в парах. Підготовка до виразного читання вірша.

– Читаючи вірш, намагайтеся передати розповідну і пояснювальну інтонацію відповідних речень.

5) Виразне читання вірша учнями.

6) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

– Про які роки свого життя згадує поет?

– В які ігри гралися хлопчики?

– Що свідчить про те, що герої вірша – великі фантазери?

– Які малюнки ви зробили б до вірша?

– Прочитайте, ким вчора був хлопчик.

– Куди герой має їхати завтра?

– Які географічні назви зустрічаються у вірші?

– З яким тваринами подумки зустрічаються герої твору?

7) Гра “Диктор телебачення”.

Читати вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подивитися на глядачів.

8) Гра “Добери риму”.

Сахарі – … (Ніагари).

Стріляю – … (пропливаю).

Хвилі – … (білі).

Пампаси – … (припаси).

Табунами – … (лами).

Томагавки – … (забавки).

Гвинтівки – … (бровки).

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– З яким твором ознайомилися на сьогоднішньому уроці?

– Хто його автор?

– Чим запам’ятався сьогоднішній урок?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виразно читати вірш (с. 113-114).


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

МАКСИМ РИЛЬСЬКИЙ. ДИТИНСТВО