ЛЮБОВ ЗАБАШТА. “БІЛЕ СВЯТО ЗИМІ”

II семестр

З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ (продовження)

ПОЕТИЧНА ЗБІРКА 3

Урок 66. ЛЮБОВ ЗАБАШТА. “БІЛЕ СВЯТО ЗИМІ”

Мета: ознайомити учнів з творчістю Л. Забашти; вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; розвивати уяву, фантазію, вміння робити висновки; збагачувати активний словник учнів; сприяти розвитку читацьких інтересів; виховувати любов до поетичного слова.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Додайте склад або букви, утворіть слова

Очі – (ов)очі;

Рій – (об)рій;

Він – (дз)він;

Міль – (дак)міль;

Кіл – (ео)кіл;

Так – (лі)так;

Парк – парк(ета);

Жир – жир(аф);

Доба – доба(вка);

Крок – крок(одил);

Лимон – лимон(ад);

Кит – кит(мця).

2. Читайте! Помічайте! Продовжуйте!

Рано – нора; мило – ломи; мара – рама; сосна – насос; банка – кабан; Марко – комар; Мишко – комиш; товар – варто; терка – катер; наказ – казна; наша – шана.

3. Розчитування за складовою таблицею

4. Робота над скоромовкою

Віл везе важучий віз –

Вовну, вату, верболіз.

Вперся віл, і впало з воза

Вісім в’язок верболозу.

Ю. Кругляк

Чечір-вечір, чечір-вечір.

Хтось воркує біля печі.

Чорні лапи, вуса, ротик,

Чечір-вечір, чорний котик!

Г. Чубач

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Конкурс

на краще виразне читання вірша.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося із творчістю української письменниці Любові Забашти.

Вона тонко відчуває красу природи. Її поетичні рядки переливаються різними кольорами, випромінюють радість і ніжність.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Біографічна довідка

– Любов Василівна Забашта – поетеса, драматург, прозаїк – народилася в місті Прилуки на Чернігівщині. З дитинства дівчинка полюбила поезію, пісню і, будучи третьокласницею, вже почала складати вірші. Уперше вірші Любові Забашти були надруковані в газеті.

Свого часу, в середині 1930-х років, майбутню поетесу підтримав П. Г. Тичина, що окрилило дівчину. На обласній нараді молодих літераторів у Чернігові виступала і сімнадцятирічна Люба. Вона читала вірші про квіти і дівочі мрії.

2. Опрацювання вірша Л. Забашти “Біле свято зими” (с. 70)

1) Виразне читання вірша вчителем.

– Які картини постали у вашій уяві під час слухання вірша?

2) Словникова робота.

Снігурі пухових

Малята навкруги

Урочисто убранням

Нарум’янюють простягаючи

Читання слів “луною” за вчителем.

– Прочитайте слова з м’якими приголосними.

Фізкультхвилинка

3) Колективне читання вірша “луною” за вчителем.

4) Читання вірша “ланцюжком” за строфами.

– Спробуйте пояснити назву прочитаного вірша.

– Чому поетеса назвала сніги пуховими?

– Чому сніги засвітилися червонястим і жовтим?

– Хто зустрічає біле свято зими?

5) Робота в групах.

Вибрати із тексту слова:

1-ша група – слова – назви предметів;

2-га група – слова – назви дій;

3-тя група – слова – назви ознак.

6) Гра “Добери слово”.

– До слова – назви предмета оберіть слово – назву дії.

Снігурі летять

Санчата біжать

Ялинки засвітилися

Малята застрибали

Сніги хитають

7) Гра “Добери риму”.

Веселі… (оселі);

Сніги… (навкруги);

Ялинки… (зупинки).

8) Гра “Котик і мишки”.

Першою починає читати “мишка”. Коли вона прочитає декілька слів або речення, то починає читати “котик”. Він намагається наздогнати “мишку”. Гра припиняється, коли обидва учні читають одне і те саме.

9) Гра “Диктор телебачення”.

Читати вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подивитися на глядачів.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Який вірш читали на сьогоднішньому уроці?

– Хто його автор?

– Що нового ви дізналися про письменницю Любов Забашту?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Намалювати малюнок до вірша.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
ЛЮБОВ ЗАБАШТА. “БІЛЕ СВЯТО ЗИМІ”