“ЛІТО ПАХНЕ СУНИЧКАМИ”. ДІАЛОГ. ПЛАТОН ВОРОНЬКО “СУНИЧКА-СЕСТРИЧКА”

II семестр

З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ (продовження)

ПОЕТИЧНА ЗБІРКА 4

Урок 71. “ЛІТО ПАХНЕ СУНИЧКАМИ”. ДІАЛОГ. ПЛАТОН ВОРОНЬКО “СУНИЧКА-СЕСТРИЧКА”

Мета: вчити учнів читати діалоги, інтонувати речення, аналізувати прочитане; розвивати вміння читати за розділовими знаками, виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Робота над чистомовкою

Чок-чок-чок – ось червоний бурячок.

Чу-чу-чу – я капусту посічу.

Щок-щок-щок – в чавунці зварю борщок.

Чний-чний-чний – ой, який же борщ смачний!

Че-че-че – бабуся калачі пече.

Ча-ча-ча – дай, бабусю, калача.

Чі-чі-чі – їж, будь ласка, калачі.

2. Робота над скоромовкою

Наварили смакоти –

Будем їсти я і ти.

А сороки і ворони

Будуть їсти макарони.

В. Чепуренко

3. Читайте правильно, швидко, чітко!

Кожен стовпчик прочитати згори вниз, а потім – знизу вгору.

Джем гудзик

Джин дзвоник

Дзвін джунглі

Дзига джерело

Дзьоб дзеркало

Бджола дзвіночки

Джміль кукурудза

4. Читайте, думайте, доповнюйте!

Слухають, пишуть, сидять, малюють – … (діти).

Співає, літає, будує, годує – … (пташка).

Повзе, блищить, шипить, жалить – … (гадюка).

Пише, запитує, навчає, перевіряє – … (вчитель).

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра

“Обличчям до обличчя”

Учні повертаються одне до одного у парі та читають виразно вірш.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Відгадайте загадку.

– Пахне галявинка невеличка –

Швидко виросли сестрички, –

Чепурушки круглолиці

Заховались у травиці.

Чорні крапочки на личках…

Здогадалися?.. (Сунички).

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Опрацювання тексту “Літо пахне суничками” (с. 76)

– Чи доводилося вам збирати сунички? Де? Розкажіть.

– Коли достигають сунички?

– Прочитайте, як про це сказано в тексті (с. 76).

– Перечитайте текст повільно. Зупиняйтеся на виділених словах, уявляйте себе на суничній галявині.

– Які запахи ви відчуваєте?

– Які картини бачите?

– Чим суниці на галявині нагадують запашні озерця?

Фізкультхвилинка

Цвіт суниці ми зривали,

У торбиночку складали,

А зимою чай варили

І ніколи не хворіли.

Раз здорові всі малята,

То почнемо танцювати.

(Декілька танцювальних вправ на місці.)

2. Опрацювання вірша Платона Воронька “Суничка-сестричка”

1) Гра “Бджілки”.

Самостійне напівголосне читання вірша учнями, кожен – у своєму темпі.

– Між ким відбувається діалог у вірші?

– Який настрій у співрозмовників?

– Які слова свідчать про те, що суничка весела й рада розмові?

Діалог – розмова між двома чи кількома особами.

2) Робота в парах.

– Прочитайте вірш за особами.

3) Гра “Добери рими”.

Умита… (налита);

В теплі… (землі).

3. Повтори і пригадай!

– Назвіть персонажів поезій Платона Воронька.

– Як автор ставиться до своїх героїв?

– Назвіть вірші, у яких Платон Воронько пропонує вам пильніше придивитися до себе, до своїх учинків. Поясніть свою відповідь.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– З якими творами Платона Воронька ознайомилися?

– Який із його віршів сподобався найбільше? Чому?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виразно читати вірш.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
“ЛІТО ПАХНЕ СУНИЧКАМИ”. ДІАЛОГ. ПЛАТОН ВОРОНЬКО “СУНИЧКА-СЕСТРИЧКА”