Літературна казка. О. Шентао “Опудало”

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи

КАЗКА – ВИГАДКА, ТА В НІЙ…

Урок 11

Тема. Літературна казка. О. Шентао “Опудало”

Мета: ознайомити учнів з казкою китайського письменника О. Шентао, вчити виразно читати текст, визначати послідовність подій у творі; збагачувати словниковий запас учнів, розвивати монологічне мовлення, навички вибіркового читання, дослідницько-пошукової діяльності; учити оцінювати вчинки персонажів і визначати мотиви їх поведінки; виховувати співчуття, бажання допомогти, зрозуміти інших.

Обладнання:

мапа Європи; прямокутники Лезера; картки для гри “Назвіть усі числа”; підручник; робочий зошит.

ХІД УРОКУ

І. Емоційне налаштування на урок

– Роз’єднайте слова і прочитайте вірш.

Казкавгостізавітала,

Мудростіусіхнавчала.

Відкриласекрети, показаладива.

Розвеселиланасіповела

Стежкамибарвистими,

Якимнемаєзабу ття.

– Про що в ньому йдеться?

– Отже, ми сьогодні продовжимо ознайомлення з літературною казкою.

II. Актуалізація опорних знань

1. Мовна розминка

– Прочитайте прислів’я.

2. Гра “Чого навчає казка?”

– Кожна казка чогось

нас навчає. Я зачитаю головну думку з прочитаних казок, а ви відгадайте, з якої це казки.

– “Ця казка розповідає нам про боротьбу зі злими чаклунськими силами. Показує, що добро завжди переможе зло”. (“Карлик Ніс”)

– “Провідною є думка, що добро вічне, воно не вмирає. Герой робив лише добрі вчинки, допомагав хворим і немічним”. (“Щасливий Принц”)

– “Своїм розумом, наполегливою працею можна досягти здійснення заповітної мрії”. (“Пінгвінятко без фрака”)

III. Повідомлення теми й завдань уроку

– Сьогодні ми ознайомимося з творчістю китайського казкаря О. Шентао і будемо працювати над казкою

ПуОлода

Учні розшифровують назву казки.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Рольова гра “Інтерв’ю з письменником”

Діти об’єднуються у пари так, як сидять за партами, один учень виконує роль кореспондента, інший – китайського казкаря. Представники кореспондентів ставлять запитання напарникам по парті, щоб отримати інформацію про біографію О. Шентао. Інформацію беруть зі статті підручника (с. 188).

– Чи можна дізнатися Ваше справжнє ім’я? (Справжнє ім’я О. Шаоцзюнь)

– Розкажіть, будь ласка, про вашу професію. (Трудову діяльність розпочав з учителювання, надзвичайно полюбляв викладати своїм учням літературу.)

– Скільки Вам було років, коли Ви написали свій перший твір? (Твори почав писати двадцятирічним юнаком.)

– Як називаються Ваші збірки оповідань? (Найзначніші публікації – збірки оповідань “Відчуження”, “Пожежа”, “У місті”.)

– Які Ваші твори найбільше люблять читати діти Китаю? (Дуже популярними в Китаї є мої твори про життя школярів – повість “Дружба” та збірка “Десяти нотаток”.)

2. Підготовка до читання. Вправи для розширення кута зору

– Робота з прямокутниками Лезера

Прямокутник 20×40 см ділять на 50 клітинок. Вписують довільні числа від 1 до 50. Час роботи – 50 с.

1

28

18

29

9

16

35

40

12

22

39

7

30

17

6

21

41

2

15

34

6

38

10

49

11

20

33

43

25

27

14

26

37

3

24

47

8

48

32

45

36

42

13

46

50

4

31

23

44

5

– Гра “Назвіть всі числа”

– Дивлячись у центр фігури, назвіть усі числа від 1 до 9.

3. Самостійне напівголосне читання учнями казки “Опудало”

– Ми підготували очі до самостійного швидкого читання. Прочитайте казку й поділіться думками: які почуття викликала у вас прочитана історія?

4. Словникова робота

– Прочитайте подані слова “Дощиком” (кожний учень читає слова напівголосно у своєму темпі).

Питво

Неспростовний

Стирчать

Кістяк

Бамбукових

Хміліють

Віяло

Лотосовим

Западають

Повінь

Подовгу

Розрізниш

Корню

Невгамовної

Видзьобують

Достаток

Мерехтливих

Яскряться

– Запам’ятайте значення поданих слів.

Уп’ястися очима – дивитися.

Кістяк – основа тулуба.

Бігти світ за очі – іти куди-небудь.

5. Виразне читання учнями казки за частинами та аналіз прочитаного

1) Читання від слів “Опудало стоїть там, де його поставили, і стежить за полем” до слів “Радісно стає на душі в Опудала, коли воно уявляє собі, як усміхатиметься його господиня, бідна стара жінка, збираючи багатий урожай”.

– Що розповіло нам Опудало про поле?

– Чому воно радіє з того, що має бути, добрий урожай?

2) Читання від слів “Це – Опудало” до слів “Немає у нього і невгамовної цікавості, як у пса, що ладен будь-якої миті бігти світ за очі”.

– Яким ви уявили героя казки? Чи сподобався він вам?

6. Вибіркове читання

– Як автор ставиться до свого героя? Обгрунтовуючи свою думку, використовуйте рядки з тексту.

7. Гра “Співавтор”

– Уявіть, що Опудало може рухатися і говорити. Які пригоди з ним могли статися? Придумайте продовження твору.

– Яка кінцівка буде у вашій казці – весела чи сумна?

V. Узагальнення й систематизація знань

1 . Встановлення послідовності подій казки

– У якому порядку ці речення розташовані у творі? Позначте цифрами.

[ ] Солом’яну людину, тобто Опудало змайстрували селянські руки.

[ ] Поети оспівували у віршах осяяні сонцем поля.

[ ] Але цього літа хліба виросли буйні та обіцяли багатий урожай.

[ ] Опудало стоїть там, де його поставили, і стежить за полем.

[ ] Ця усмішка йому дорожча над усе, адже воно любить і шанує свою господиню.

2. Творча робота (розвиток монологічного мовлення)

– Порівняйте героїв казок “Опудало” та “Щасливий Принц”.

– Чим відрізняється доля Принца від долі Опудала? Висловте свою думку.

VI. Підсумок уроку

– Чого навчає нас ця казка?

– Якою була б кінцівка казки, якби Опудало могло ходити?

– Що нового ви відкрили для себе, прочитавши цю казку?

– Намалюйте ілюстрацію до казки.

Завдання для тих, хто любить читати

– Прочитайте повний варіант казки. Дізнайтеся, яку вона має кінцівку – веселу чи сумну?


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

Літературна казка. О. Шентао “Опудало”