ЛЕСЯ УКРАЇНКА. ВЖЕ СОНЕЧКО В МОРЕ СІДА

Мета: продовжити ознайомлення учнів із творчістю Лесі Українки; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; показати барвистість, красу рідної мови, її мелодійність; розвивати пам’ять, увагу, зв’язне мовлення; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Робота над скоромовкою

Хороший пиріжок, бо всередині сирок.

2. Гра “Знайдіть слово”

– Виконавши дії, прочитайте записані слова.

Перо – о + лин + кава – ва = (перлинка).

– Що ж таке перлинка?

Перлинка – дорогоцінний камінь, знайдений на дні моря.

Поле – ле + е + тич + наша + ша = (поетична).

– Від якого слова утворилося слово поетична? (Поет, поезія)

– Поєднавши утворені слова, складіть словосполучення. (Поетична перлинка)

3. Інтерактивна вправа “Мозковий штурм”

– Як ви розумієте вислів “Поетична перлинка”? (Всі свої припущення учні записують на дошці.)

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра “Чия розповідь цікавіша?”

Учні презентують підготовлену вдома розповідь про Лесю Українку. Колективно обирають найцікавішу.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні ми ознайомимося з однією з поетичних перлинок творчості Лесі Українки.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.

Виразне читання вірша “Вже сонечко в море сіда…” вчителем

– Які почуття викликав у вас вірш?

– Що ви уявляли, слухаючи його?

2. Словникова робота

Читання колонок слів “луною” за вчителем

Тучі

Ясне

Рожевіє

Оксамит

Мармур

Пінистий

Миготять

Заблисне

– У якому слові букв більше, ніж звуків? (Миготять) А в яких – звуків більше, ніж букв? (Рожевіє, ясне)

– Прочитайте пояснення слова мармур у підручнику (с. 48).

Оксамит – тканина з густим коротким ворсом з натурального шовку або штучного волокна.

3. Робота в парах. Підготовка до виразного читання вірша

– У якому темпі, з якою інтонацією і силою голосу будете читати вірш?

– З якою інтонацією прочитаєте останні рядки вірша?

– Де зробите паузу?

4. Виразне читання вірша учнями

5. Фізкультхвилинка

6. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання

– Яку пору доби описує поетеса?

– Де саме вона спостерігала цей пейзаж?

– Якою поетеса описує воду?

– Яку дорогу залишає після себе корабель?

– Знайдіть речення зі звертанням.

– Знайдіть у вірші порівняння.

Вода – … (немов оксамит).

Іскри – … (мов блискавка).

Дорога – … (як мармур, як сніг).

7. Гра “Упізнай предмет за ознакою”

Тихе… (море).

Прозора, глибока… (вола).

Зелені… (хвилі).

Червонії, блискучі… (іскри).

Ясний… (огонь).

Темна… (туча).

Довга й широка… (дорога).

Пінистий…(край).

Останній… (промінь).

Веселеє, ясне… (сонечко).

8. Гра “Диктор телебачення”

Учні читають вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подивитися на глядачів.

9. Гра “Добери риму”

Сіда – … (вода).

Темніє – … (зеленіє).

Тремтять – … (миготять).

Блискучі – … (тучі).

Пробіг – … (сніг).

Широка – … (ока).

Край – … (прощай)

Згасне – … (ясне).

10. Робота за ілюстрацією

– Розгляньте ілюстрацію до цього вірша.

– Що художник зобразив на ілюстрації? Які кольори він використав?

– Який настрій вони створюють? Як передають характер твору?

– Яким рядкам вірша відповідає ілюстрація?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра “Закінчи речення”

– Сьогодні на уроці я вчився…

– Мені вдалося…

– Здалося складним…

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виразно читати вірш “Вже сонечко в море сіда…” (с. 48-49). Проілюструвати його.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
ЛЕСЯ УКРАЇНКА. ВЖЕ СОНЕЧКО В МОРЕ СІДА