ІВАН ФРАНКО. ПОЛУДЕНЬ

Мета: продовжити ознайомлення учнів з творчістю Івана Франка; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; розвивати зв’язне мовлення, образне мислення, здатність відчувати красу поетичного слова; виховувати любов до рідної мови.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

Гра “Алфавіт – стоп!”

Ведучий гри мовчки вимовляє назви букв алфавіта. Один із гравців дає команду “стоп”, а ведучий оголошує літеру, на якій він зупинився. Кожна команда записує якомога більше слів

за вивченою категорією.

Наприклад, літера “К”.

Істоти: качка, кенгуру, каменяр, коваль…

Неістоти: кукурудза, каша, календар, клен…

Власні: Київ, Катерина, Кіліманджаро…

Загальні: коридор, краватка, капуста…

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра “Відгадай казку”

– Тим часом в своїй столиці Цар засів поруч цариці,

Щоб творити звірам суд. (“Лис Микита”)

– Розповідала Сорока-білобока, що чула від Куниці, молодої дівиці, що та бачила, як господар куштував і хвалив, що солодкий, пора збирати. Ходімо наїмося, ще й дітям по грону принесемо. (“Три міхи

хитрощів”)

– А вже як вибрався на лови – чи то до курника, чи до комори, то не було смілішого, вигадливішого та спритнішого злодія над нього. Дійшло до того, що він не раз у білий день вибирався на полювання і ніколи не вертав з порожніми руками. (“Фарбований Лис”)

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні ми продовжимо ознайомлення із творчістю І. Я. Франка, ще раз поринемо у чарівний світ його поетичних творів.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Опрацювання вірша І. Франка “Полудень”

1) Гра “Передбачення”.

– Прочитайте заголовок вірша.

– Як ви вважаєте, про що йтиметься у вірші, що має такий заголовок?

2) Виразне читання вчителем вірша.

– Який настрій викликав у вас прослуханий вірш?

– Які картини ви уявляли, слухаючи його?

2. Фізкультхвилинка

3. Продовження роботи над твором

1) Словникова робота.

Читання “пірамідки” слів

2) Гра “Рибки”. Самостійне мовчазне читання вірша учнями.

– У якому темпі, яким тоном і з якою силою голосу будете читати вірш?

– Які слова виділите інтонацією під час читання?

– Де зробите найбільшу паузу?

3) Виразне читання вірша учнями.

4) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

– Яку пору доби описує поет? Доведіть.

– Які прикметники використовує поет для опису поля?

– Яке порівняння використовує, щоб описати трави? Які прикметники?

– Які слова підтверджують, що поле безлюдне?

– Кого можна почути?

5) Гра “Віднови вірш”.

Читання уривка вірша із пропущеними буквами, що позначають голосні звуки

Л. ш тр. в., м. в м. р. хв. л. ст.,

З. л. н., б. рв. ст., кв. тч. ст.,

І к. н. к. в тр. в. х тр. щ. ть.

6) Гра “Добери риму”.

Видать – … (тріщать).

Хвилясте – … (квітчасте).

7) Гра “Диктор телебачення”.

Читати вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подивитися на глядачів.

4. Робота за ілюстрацією

– Роздивіться ілюстрації до твору художника Володимира Черватюка.

– Що художник зобразив на картині?

– Які кольори він використав?

– Який настрій вони створюють?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Чи цікавим був урок?

– Що найбільше сподобалось?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Намалювати ілюстрацію до вірша І. Франка “Полудень” (с. 43).


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4.50 out of 5)

ІВАН ФРАНКО. ПОЛУДЕНЬ