Енід Мері Блайтон “Знамените каченя Тім” (англійська казка)

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи

НЕ СТОМЛЮЙСЯ РОБИТИ ДОБРО

Урок 17

Тема. Енід Мері Блайтон “Знамените каченя Тім” (англійська казка)

Мета: розширити широкий спектр творчої діяльності англійської письменниці Е. М. Блайтон; створити сприятливі умови для роботи над змістом, аналізом і засвоєнням прочитаного за допомогою різноманітних форм, методів і видів роботи; удосконалювати навички швидкого, свідомого, правильного, виразного читання; розкрити характер і вчинки дійових осіб; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов

до дитячої книги, почуття відданості в дружбі.

Обладнання: мапа Європи; Державний Прапор Великобританії; виставка книг Е. М. Блайтон; плакат з девізом уроку; творчі малюнки учнів; “чарівна паличка”; мультимедійна система; указка; мікрофон; роздавальний матеріал; підручник; робочий зошит.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Вже урок нам дав сигнал,

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Працювати починаймо.

II. Мотивація навчальної діяльності. Створення емоційного настрою

– Щодня ми наче відкриваємо нові, чисті сторінки нашого життя. Що ми на них запишемо, залежить

від кожного з нас. Ми можемо скласти цілий список добрих і красивих вчинків та справ. Сьогодні нам у цьому допоможе казка. Прочитайте девіз заняття: “Головне в житті – не тільки бути задоволеним собою, а ще й приносити користь іншим”.

III. Оголошення теми та очікуваних результатів заняття.

– Без казки не буває дитинства: веселого, доброго, грайливого.

Слайд 1

– Діти, зверніть увагу на екран. Упізнайте за малюнками героїв відомої казки. Назвіть її.

– Хто автор цієї казки?

– Які гарні малюнки ви намалювали до казки “Сорок братів і сестричка”! Молодці!

– Сьогодні на вас чекає нове знайомство із персонажем авторської казки англійської письменниці “Знамените каченя Тім”.

А для того щоб назвати автора, попрацюйте в парах з олівцем, виконайте завдання № 1.

На столах у дітей лежать картки із завданнями.

Завдання 1. Закресліть у кожному слові однакові голосні і прочитайте ім’я англійської письменниці, авторки казки про каченя.

ЕАНІАД МАЕРАІ

Завдання 2. Пройдіть чарівною стежиною і прочитайте прізвище автора

– Хором назвіть автора казки. (Енід Мері Блайтон)

Слайд 2

– Діти, з’ясуймо, чого навчить нас цей урок.

Цей урок навчить мене:

– виразно читати казку;

– працювати в парах;

– цінувати дружбу, відданість;

– міркувати про життєві цінності.

IV. Робота над уривком казки Е. М. Блайтон “Знамените каченя Тім”

1. Відомості про автора

Слайд 3

– Пропонуємо переглянути презентацію про автора казки, яку мені допомогли створити учні-пошуковці.

Перегляд презентації.

– Чи зацікавив тебе такий початок книги: “Це сталося ввечері, в середині квітня. Годинник пробив о пів на десяту. Маленьке містечко Пітерсвуд потонуло в пітьмі. Здалеку тільки долинало собаче гавкання. Ларрі Дейкін стояв біля вікна в піжамі. Він уже хотів лягати в ліжко, аж раптом…” ? Цікаво? Тоді ти маєш шукати книги Енід Блайтон. Саме вона, англійська письменниця, створила найпопулярніші у світі дитячі детективи: “Таємниця погрозливих листів”, “Таємниця кімнати, яку від усіх ховали”, “Таємниця кішки, яка щезла”, “Таємниця котеджу, що згорів”, “Таємниця зниклої кішки”, “Таємниця людини зі шрамом”… Книга про безстрашне каченя Тіма зробила її відомою. Але сталося це не одразу.

Енід народилася в Лондоні. Батьки дуже хотіли, щоб їх донька стала піаністкою, проте дівчинка захопилася педагогікою. Свою трудову діяльність вона розпочала вчителькою в школі для дівчат, а потім – гувернанткою.

У двадцять п’ять років Е. Блайтон надрукувала свою першу книгу віршів і від того часу присвятила своє життя літературі. Вона написала майже 600 книг. Не завжди в письменницькій долі було все гаразд: був період, коли Енід звинувачували в тому, що вона пише занадто просто. Бібліотекарі навіть вилучали її книги з книжкових полиць. Та письменниця заявляла, що для неї найважливішою є думка дітей, для яких вона пише. Діти розкуповували її книги величезними накладами. їм подобалися пригоди героїв казок Блайтон. Бо хіба кожен може впіймати хитру лисицю? Або покатати на собі жабку? Або прогнати страшне чудовисько? А каченя Тім все це може зробити… Тож швидше знайомтеся з його пригодами.

2. Вправи на розвиток читацьких навичок. Артикуляційна гімнастика

– Прочитайте перші речення про себе, а потім – уголос із інтонацією.

Чуєте?

– Кряк! Кряк!

А знаєте, хто це кряче? Це кряче знамените каченя Тім. Ви коли-небудь чули про нього? Мабуть, чули.

Хто ж не знає Тіма! Про його пригоди можна написати цілу книгу.

– Добре, я впевнена, що ви виразно, правильно і, головне, емоційно будете читати казку.

3. Первинне сприймання тексту

– Я разом з моїми помічниками прочитаю уривок з казки, після чого помахом чарівної палички я попрошу когось із вас, діти, продовжувати читати далі. Пам’ятайте, будь ласка, про інтонацію, з якою необхідно читати слова героїв.

4. Аналіз змісту прочитаного

– Чи сподобався вам уривок з казки?

– Яку вдачу мав Тім? Що про нього говорили у дворі?

– Опишіть зовнішність Тіма.

5. Фізкультхвилинка

6. Повторне самостійне читання

– Працюємо в парах. Уважно прочитайте завдання. Працюйте дружно, старанно, читайте пошепки, не заважаючи іншим.

Слайд 4

– Перший ряд, прочитайте уривок від початку тексту до слів “Не те, що в нашому ставку!”. Дайте відповідь на запитання:

– Хто жив у дворі?

– Другий ряд, прочитайте уривок від слів “Тім почав розглядати…” до слів “Буль-буль-буль! – пирхнула жаба з води”. Дайте відповідь на запитання:

– Як Тім перелякав маму?

– Третій ряд, прочитайте уривок від слів “Тім опустив голову” до кінця казки. Дайте відповідь на запитання:

– Яку потвору побачила мама?

Перевірка самостійної роботи учнів в парах.

– Чи був Тім слухняним каченям?

V. Узагальнення й систематизація знань

– Певні поради можна висловити прислів’ями. Виразно прочитаймо народну мудрість і запам’ятаймо їх.

Слайд 5

– Коли не тямиш, не берись.

– Хто хвалиться, той кається.

– Ім’я відображає й характер. Яким був Тім? Оберіть потрібні слова зі списку:

Слайди 6-7

Хвалькуватий

Спокійний

Дотепний

Енергійний

Слухняний

Сумний

Нерішучий

Добрий

Чутливий

Злий

– Чи хотіли б ви дружити з Тімом? Поясніть чому.

VI. Підсумок уроку. Рефлексія

>> Метод “Мікрофон”

– Наш урок добігає кінця. Чого він вас навчив? Свою відповідь починайте зі слів “Цей урок навчив мене…”.

Слайд 8

Цей урок навчив мене:

– виразно читати казку;

– працювати в парах;

– оцінювати поведінку різних людей;

– цінувати дружбу, відданість

– міркувати про те, що в житті головне.

VII. Домашнє завдання

Читати виразно казку.

Намалювати малюнок казкового героя – каченяти Тіма.

Для тих, хто любить читати

– Прочитати продовження казки “Знамените каченя Тім”.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

Енід Мері Блайтон “Знамените каченя Тім” (англійська казка)