ДО УМІННЯ ПОТРІБНЕ ТЕРПІННЯ. АНДРІЙ М’ЯСТКІВСЬКИЙ “МУДРА ГОЛКА”

II семестр

ОПОВІДАННЯ

СКРИНЬКА ЦІКАВИХ І ПОВЧАЛЬНИХ ІСТОРІЙ

Урок 108. ДО УМІННЯ ПОТРІБНЕ ТЕРПІННЯ. АНДРІЙ М’ЯСТКІВСЬКИЙ “МУДРА ГОЛКА”

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

Рі-рі-рі, рі-рі-рі!

Кріт сидить в своїй норі.

Ра-ра-ра, ра-ра-ра!

Йде до школи дітвора.

Рі-рі-рі, рі-рі-рі!

Добре в школі дітворі.

Л. Лозован

На річці Роман впіймав руками рака,

Рак ущипнув Романа за руку.

З букв слова електропраска скласти нові слова.

Електропраска – кекс, порт, рот, рак, спорт, скат, ропа, парта, секрет, кат,…

4.

Гра “Заміни вислів одним словом”

Учні читають на дошці вислови і добирають слово, яке б їх замінило.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра “Дуель”

Клас розподіляється на дві групи. Одна група ставить запитання, інша – дає відповіді.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Сьогодні ми ознайомимося із творчістю відомого поета, прозаїка, перекладача Андрія М’ястківського.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Біографічна довідка

– Народився Андрій М’ястківський у селі Соколівці на Вінниччині.

Друкуватися почав

ще до війни. Та в творчій біографії письменника була велика перерва, про яку сповістив не дзвінок, а бомби й гарматні постріли. Солдат М’ястківський пройшов війну в роті фронтової розвідки, а це означає, що він воював на передовій, а частіше – в тилу ворога. За бойові заслуги він був нагороджений медаллю “За відвагу”, ще й дослужився до найвищого солдатського звання – єфрейтор, чим дуже пишався.

Андрій М’ястківський – відомий автор блискучих новел, талановитих романів, чудових віршів. Писав для дітей і дорослих. Весь його творчий доробок утілився у понад сорок книжок поезії та прози, численні тексти пісень і перекладів (з білоруської, молдовської, румунської та інших мов).

1) Гра “Передбачення”.

– Прочитайте заголовок.

– Як ви вважаєте, про що йтиметься в цьому оповіданні? (Вправа “Мікрофон”. Учні висловлюють свої припущення.)

2) Гра “Бджілки”.

Самостійне напівголосне читання оповідання учнями.

– Чи справдилися наші припущення?

3) Словникова робота.

А) Довідкове бюро.

Гаптувати – вишивати шовковими, вкритими тонким шаром золота або срібла нитками різного гатунку.

Б) Читання слів “луною” за вчителем, “хвилею” в групах.

Вузли крамниця

Рушничок мерщій

Повернувшись розплутала

Чорнобривці кольнула

Фізкультхвилинка

4) Виразне читання оповідання “ланцюжком”.

– Назвіть персонажів оповідання.

5) Гра “Торнадо”.

Починати читати повільно, поступово збільшуючи швидкість читання.

6) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

– Про що це оповідання?

– Оберіть найточнішу відповідь серед запропонованих:

А) про те, як Марійка вколола собі пальчик;

Б) про те, як Марійка вчилася вишивати;

В) про те, як мама вишивала рушничок.

– Чому в Марійки спочатку нічого не виходило?

– Що, на вашу думку, можна порадити дівчинці?

– Прочитайте слова, у яких зосереджено основну думку твору.

– Пригадайте казки, у яких є такі слова: мудра, мудрий. Доведіть, що твір “Мудра голка” – оповідання.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Яке оповідання читали на сьогоднішньому уроці?

– Хто автор цього оповідання?

– Чого воно вас навчає?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підготуватися до читання за особами.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

ДО УМІННЯ ПОТРІБНЕ ТЕРПІННЯ. АНДРІЙ М’ЯСТКІВСЬКИЙ “МУДРА ГОЛКА”